Samen organiseren is zoveel leuker dan alleen
Over lian
‘Als kind hield ik al van opruimen’
‘Als jong kind beleefde ik al veel plezier aan het opruimen van de krantenbak. Ik houd van een opgeruimd en gezellig huis waar alles een vaste plek heeft. Dat wil niet zeggen dat het bij mij thuis altijd netjes is, ik heb tenslotte ook nog een man en drie heerlijke tienerdochters, maar ik kan wel altijd de spullen terugvinden die ik nodig heb. Tenminste als ik degene ben die ze het laatst heeft gebruikt :-)’
‘Ik weet ook graag hoe mijn week eruit ziet, ook al heb ik geleerd om flexibel te zijn. Als moeder van drie kun je natuurlijk niet anders dan flexibel zijn. Een gezinsleven kan behoorlijk hectisch zijn, maar juist dan geeft structuur iedereen een goed houvast. Ik gun anderen ook een fijne structuur en overzicht. Structuur en overzicht geven rust en ruimte in je hoofd. Ze maken je (gezins)leven zoveel relaxter. Die ontspanning doet iedereen goed.’
Anderen helpen
‘Na een baan in de farmaceutische industrie en verschillende functies als vrijwilliger, wilde ik mijn organisatietalent ook op een andere manier inzetten. Ik wilde mijn kwaliteiten professionaliseren zodat ik er anderen goed mee kan helpen. Bij Els Jacobs van De Huishoudcoach en De Kantoorcoach volgde ik daarom de opleidingen tot Professional Organizer voor de particuliere en zakelijke markt. Ik noem mezelf ook wel structuurcoach of opruimcoach. Structuur aanbrengen daar waar nodig is, vind ik heerlijk om te doen.
Praktisch en doelgericht, met eenvoudige methoden en technieken, help ik mensen die tijdelijk vastlopen in spullen, mail, agenda, taken, tijd en documenten weer vooruit.
Eerst goed luisteren naar wat mensen nodig hebben en dan inzetten wat het beste past.’
Wie zoekt hulp?
‘Opvallend is dat veel klanten van een Professional Organizer vrouwen zijn tussen de 40 en 60 jaar. Vooral vrouwen met gevende beroepen in zorg en onderwijs en secretaresses. Ze geven alles voor anderen en lopen zelf vast omdat ze geen aandacht en energie meer hebben voor zichzelf en hun thuis. Het leven kan natuurlijk ook vanalles op je pad zetten waardoor je tijdelijk grip op zaken verliest, zoals bij een overlijden, ontslag, scheiding of door ziekte. Dan kan het fijn zijn dat er iemand met je meekijkt en je helpt met overzicht creëren, plannen en opruimen. Ik heb een mooi vak.
Vanaf oktober 2023 werk ik ook als onderaannemer voor Ingrid Tielemans van Marein Organizing uit Helmond. Via haar kan ik individuele begeleiding bieden via de WMO dmv zorg in natura of via een PGB. Heb je bv AD(H)D of autisme en opruimen lukt je niet alleen, dien een zorgvraag in bij je gemeente. Geef bovenstaande gegevens door en dat je graag met mij wil samenwerken. Dan kan ik je voortaan ook via deze weg helpen.’